Om børnehuset

I Østerlund vil vi kendes på, at vi er rummelige, nærværende, og kan skabe de bedste forudsætninger for børns trivsel, læring, dannelse og udvikling.

I Østerlund skal vi have det sjovt og skabe glæde hos børn såvel som hos voksen.

Barnets rejse hos os vil være præget af lærerige erfaringer i et aktivt liv såvel ude som inde, i små og større fællesskaber, med fokus på dannelse, leg og læring i anerkendende relationer.

Sammen udforsker vi store og små ting i livet. Vi forsøger at skabe læring i hverdagens rutiner, så som at sige farvel til mor og far, tage tøj af og på og spise, så det bliver lige så spændende som vores projekter, hvor vi kan undersøge det forunderlige der sker i livet.

Forældrene bliver involveret i vores fælles ansvar for barnets læring. Det vil sige - vi deler viden om barnet, så I ved, hvad vi gør, og vi ved, hvad I gør.

Derudover lægges der vægt på:

• Børnefællesskaber
  • Ligeværdighed og anerkendende relationer
  • Glade børn og voksne
  • At der er høj faglighed i det pædagogiske arbejde
  • At børnene trives i et anerkende miljø, hvor barnet er i centrum
  • At skabe en hverdag der er præget af udvikling og læring
  • At bidrage til fælles forældrefælleskaber
  • At modtage nye familier og medarbejdere

I Østerlund bliver familien inviteret til en modtagelsessamtale når i har fået en plads.

I er velkommen til at kontakte os med henblik på en rundvisning.

Mød Mia, der er pædagog i Børnehuset Østerlund.